Jópofa beszólások a kommunikáció során

Amikor érzelmek forognak kockán, nincs helye cikizésnek, gúnynak, keménykedésnek, divatos „beszólásoknak” és más hűvös szövegeknek.

A rideg beszéld nem világos, félreértésekre ad okot, és sértheti a társunkat. Amikor 2 ember között érzelmek kavarognak, olyankor a valódi őszinte gondolataink és érzéseink egyenes közlésén kívül minden egyéb félreértés és bántás kockázatával jár.

A ki állandóan ironizál, az valószínűleg érzelmi védekezésből teszi: nem akar túlságosan érintett, elkötelezett – és ezáltal sebezhető lenni.

Pl: „Állj le” – ez úgy tetszhet, hogy hűvös és biztonságos  módja annak, hogy azt mondjam: „Ez egy butaság!”- ám semmiképpen sem az igényeimről szóló, világos üzenet. Afelől nem hagy kétséget, hogy a másik fél valami rosszat mondott vagy tett, de neki esetleg fogalma sincs, hogy mit. Márpedig akit egy ilyen kemény üzenet fülön talál, az nem kockáztatja meg, hogy kérdezősködjön. A végeredmény általában az, hogy megsérted a társad érzéseit, és eltávolodtok egymástól.

(A sorozatok szövegírói megdöbbenteni, nevettetni, szórakoztatni  akarnak és nem félreértéseket elkerülni… Ti azonban szeretetteljes, közeli kapcsolatot szeretnétek építeni, vagy nem? Ez világos, nyílt, egyenes beszéddel érhető el. )

Patty Howel-Ralph Jones nyomán

Kapcsolodó cikkek:

Kedvenc képeim
Stresszoldás

Stresszoldás One Brain módszerrel a III. és XVI. kerületben

Balajthy Gréta Tel: 06 309 323 338

A 3in1Concepts által hivatalosan  meghatalmazott,
nemzetközi okleveles Haladó Konzulens, Haladó Instructor ( Oktató)

Okleveleim, tanáraim 2004-2014

Email: mosoly100@mosoly100.hu

www.mosoly100.hu

Stúdió: Budapest, III.ker (1036) és XVI.ker (1164)

 

Belépés